Authors:

Brankica Rimac

Summary
Sažetak
Hrvatsko sestrinstvo, na sebi svojstven način, danas pokušava doseći standarde obrazovanja EU sukladno Direktivi 2005/36/EU, što uključuje prečice prema profesiji medicinske sestre. Hrvatski pokušaji specijalizacja za medicinske sestre u pojedinim područjima nakon srednje škole nisu nikako u suglasju sa zemljama EU. I danas samo nekoliko zemalja u EU ima 100 % prvostupnice u sustavu zdravstva (Norveška, Španjolska), dok ostali imaju raznolikost sestrinskog osoblja i njihovih razina obrazovanja (definiranog kroz kompetencije ICN 2010). U reumatologiji, kao i u drugim granama nužno je više razina obrazovanja medicinskih sestara. Uloga i zadaci reumatološke sestre nastaju i razvijaju se iz potreba bolesnika i zajednice iz koje bolesnik dolazi. Raznolikosti razvoja reumatoloških bolesti i rad sestre u timu zahtijeva pokretanje multidisciplinarnog tima. Pružiti bolesnicima konkretne, životne preporuke i upute za svakodnevni život, ohrabrenje, poticanje, uključivanje u socijalne aktivnosti, uključivanje u zajednicu i slično dio je svakodnevnog rada sestara u reumatologiji. Važno je, postojanje specijalizirane sestre koja stručno koordinira i podupire bolesnika i u bolnici, i u zajednici. Bitno je naglasiti potrebu održavanja kontinuiteta zdravstvene njege i skrbi za bolesnika nakon odlaska kući. Nastavak brige i psihološka podrška važan su segment u životu svakog pojedinca. Govoreći o medicinskoj sestri u reumatologiji, moramo istaknuti različitosti u odnosu prema bolesnicima, zato što bolesnike uvijek potičemo i učimo da sami učine sve što mogu uz našu podršku i pomoć, a ne da to činimo mi umjesto njih. Važno je steći uzajamno povjerenje, jer tada će i rezultati liječenja biti bolji.

Vol.: 59

Preuzmi PDF