Expectations from the outpatient visit to rheumatologist - doctor’s view

Broj: 2, 2013 Rubrika: Sažetak Autori: Goran Ivanišević

Iznoseći svoja iskustva neki bolesnici imaju mišljenje da je reumatološki pregled kratak, kontrole su rijetke i mali je broj reumatologa u Hrvatskoj(40). Nakon 39 godina rada s reumatskim bolesnicima uočio sam njihova različita očekivanja od liječnika: 1. pregled i kontrole u istog liječnika; 2.ostvarenje pregleda u dogovoreni dan i vrijeme; 2. odgoda pregleda na vrijeme i novi termin; 3. razgovor liječnika usmjeren na bolesnika i njegove poteškoće; 4. klinički pregled; 5. prijedlog dijagnostičkog programa; 6. primjena lokalnih injekcija; 7. savjetovanje i edukacija o bolesti i lijekovima; 8. propisivanje dosadašnjih i novih lijekova s Liste HZZO-a; 9. preporuka za druge liječnike specijalista; 10. stav o alternativnim i komplementarnim sredstvima; 11. preporuke za prehranu i zdrave stilove života; 12. suradnja s obitelji i pratnjom; 13. komunikacija s liječnikom u slučaju pogoršanja bolesti. Medicinske sestre u reumatološkim ambulantama imaju raznovrsnu zadaću. Ona započinje naručivanjem na reumatološki pregled, pregledom uputne dokumentacije, brigom za bolesnika tijekom boravka u čekaonici, odlaskom na konzilijarne preglede, dodatnim tumačenjem liječnikovih uputa i savjeta, kao i brigom za siguran odlazak bolesnika kući ili odakle je došao. Sestrinske komunikacijske vještine i znanja pomažu bolesniku da se dobro osjeća u reumatološkoj službi, osjetivši prijateljski i partnerski odnos s osobljem. Liječnikova očekivanja od bolesnika omogućuju mu nesmetani dijagnostički, terapijski i rehabilitacijski postupak:  1. spremnost bolesnika i/ili pratnje za pregled kroz razgovor, klinički pregled, medicinsku dokumentaciju; 2. razumijevanje liječnikovih savjeta glede dijagnostike i terapije bolesti;  3. prihvaćanje liječnikovih uputa i savjeta glede zdravih stilova života, prehrane, vježbanja; 4. kontrolni pregled;  5. primjerno ponašanje bolesnika prema medicinskim sestrama i drugom osoblju, a u čekaonici prema drugim bolesnicima.

Broj posjeta: 3

Uredi